تبلیغات
آكادمی آزاد یوگای ایران - تمرکز translate-customization" content="f1a42c14f08f57b3-f270732eb98d1bb0-geb4c69baadfbc784-21""/>

آكادمی آزاد یوگای ایران

آكادمی آزاد یوگای ایران


تمرکز حواس


به فرایند انتخابی شناخت بر یک جنبه از محیط زیست در حالی که چیزهای دیگررا نادیده می گیریم توجه یا تمرکزگویند. توجه به عنوان تخصیص منابع پردازش نیز نامیده می شود.


برای مثال گوش دادن به دقت به اینکه چه کسی صحبت می کند در حالی که مکالمات دیگران را نادیده می گیریم.

در سال 1890، ویلیام جیمز، در کتاب اصول روانشناسی، اظهار داشت:

"هر کس می داند که توجه چیست. تصرف ذهن، به صورت روشن و واضح از آنچه به نظر می رسد. در کانون تمرکز، آگاهی از ذات خود است. این به معنای خروج از بعضی چیز ها به منظور برخورد موثر با محسوسات است که مخالفت واقعی با آشفتگی نا میده می شود.


تمرکز به عنوان تحقیقات عمده در آموزش و پرورش، روانشناسی و علوم اعصاب باقی مانده است. حوزه های تحقیق فعال شامل تعیین منبع سیگنال ایجاد توجه، اثرات این سیگنال بر روی نورونهای حسی، و ارتباط بین توجه و سایر فرایندهای شناختی مانند حافظه کاری و هوشیاری است.


در زمان ویلیام جیمز، روش معمول مطالعه ی تمرکز
 درون نگری بود. با این حال، در اوایل 1858، فرانسیسکو دونر با استفاده از گاه شماری روانی به مطالعه تمرکز پرداخت و آن به یک میدان بزرگ و کندو و کاو روشنفکری به روانشناسانی مانند زیگموند فروید رسید.


در 1950
s، روانشناسان,  پژوهش مورد علاقه خود را در تمرکز تجدید کردند

 


در روانشناسی شناختی حداقل دو مدل توصیف چگونگی توجه بصری وجود دارد. این مدل ها ممکن است اشل به عنوان استعاره استفاده می شود که برای توصیف فرآیندهای داخلی و تولید فرضیه که ابطال پذیرند، در نظر گرفته شده است. به طور کلی، توجه بصری به عنوان یک فرایند دو مرحله ای عمل شده است. در مرحله اول، تمرکز بسیار بر صحنه خارجی تصویری و پردازش اطلاعات به صورت موازی انجام شده است. در مرحله دوم، تمرکز به یک منطقه خاص از صحنه های بصری متمرکز شده است.

تمرکز منطقه ای است که اطلاعاتی را از صحنه تصویری با وضوح بالا، مرکز هندسی که در آن توجه بصری به آن معطوف شده است. اطراف تمرکز حاشیه توجه است که اطلاعاتی را در یک مدل بسیار بیشتر خام (یعنی با رزولوشن کم) است. این حاشیه گسترش به یک منطقه مشخص شده و این برش حاشیه نامیده می شود.


مدل دوم، مدل لنز زوم نامیده می شود، و برای اولین بار در سال 1983 معرفی شد. این مدل وارث همه ویژگی های مدل انظار (یعنی تمرکز، حاشیه و حاشیه) است اما دارای خاصیت اضافه تغییر در ابعاد اندازه است. این مکانیزم تغییر اندازه الهام گرفته شده توسط لنز زوم را شما ممکن است بر روی یک دوربین پیدا کنید و هر گونه تغییر در اندازه را می توان با بهره وری از پردازش شرح داده شده است را می توان به لنز زوم توجه در از نظر تجاری معکوس کردن بین اندازه تمرکز و بهره وری از پردازش: چون منابع توجه به فرض ثابت شود، سپس آن را به دنبال دارد که بزرگتر تمرکز، پردازش کندتر از آن منطقه از صحنه دید از این منبع ثابت خواهد شد بیش از یک منطقه بزرگ پخش شده است. تصور می شود که مورد توجه می توانند حداقل، از مجموع 1 درجه از زاویه بصری شامل بودن،  با این حال به اندازه حداکثر تا هنوز مشخص شده است.

محققان دو جنبه مختلف را از ذهن ما را در نظر میگیرند .جنبه اول از پایین به بالا پردازش نامیده می شود، همچنین به عنوان محرک محور توجه و توجه های بیرونی شناخته شده است. این توصیف پردازش تمرکز است که با خواص خود با اشیاء در ارتباط است. برخی از فرآیندها، مانند حرکت و یا سر و صدا با صدای بلند ناگهانی، می تواند توجه ما را در راه قبل از آگاهانه و یا غیر ارادی را جذب کند.

 




AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

09196260071,9821-66561003آكادمی آزاد یوگای ایران

آرمین آقاحسین فنی


آخرین پست ها


آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :